Strategisk markedsføring – når du vil bygge brands
Hvilken type markedsføring skal du satse på, når du vil bygge et brand? Hvilke kanaler skal du markedsføre dig igennem? Hvordan taler du til dine målgruppers behov, og i hvilke cirkler skal du operere?
Hvilken markedsføring virker bedst?
Vi får ofte spørgsmålet, hvilken form for markedsføring der virker bedst. Men det kommer jo helt an på hvilket produkt, målgruppe og hvilke købsmotivationer der er på spil. En succesfuld markedsføring rammer målgruppen, der hvor den er og taler til dens behov – ofte gennem en appellerende kommunikation som både taler til målgruppens behov og følelser. Markedsføring er derfor mange ting. Læs mere om det i indlægget på bloggen her.
Forskellen på branding og markedsføring
Husk, markedsføring og branding ikke er det samme! Brandet opstår først når virksomhed og produkt sammensmeltes i forbrugerens bevidsthed. Hvor branding handler om at skabe identitet og troværdighed og dermed give brandet værdi – er markedsføring den operationelle disciplin, der sender virksomhedens budskaber ud til målgruppen.
Strategisk markedsføring
Koncept Marketing arbejder primært med strategisk markedsføring udfra en fokuseret markedsføringsplan, der indfrier virksomhedens brandingstrategi og overordnede forretningsmål. Det er utrolig vigtigt at lave en strategi, inden man påbegynder sin markedsføring. En løsrevet markedsføring uden strategi giver simpelthen det dårligste resultat og koster flere penge end nødvendigt. Læs på bloggen hvorfor. Strategisk markedsføring er ikke den dyreste form for markedsføring – men som regel den mest effektive. Gennemtænkt PR er et godt eksempel på dette. PR rummer nemlig troværdighed og hæver sig over det man opfatter som reklame og dermed automatisk frasorterer i sin bevidsthed som uvæsentligt. Ønsker du hjælp til markedsføring tilbyder Koncept Marketing dette på vores marketingabonnement. Dermed sikres, at din markedsføringsplan implementeres og at dine marketing aktiviteter driftes og implementeres med succes.