Med en brandingstrategi skaber i en stærkere position på markedet, så nye kunder bliver nemmere og billigere at tiltrække, samtidig med at nuværende kunder bliver mindre tilføjelige til at skifte leverandør. Ligeledes hjælper et stærkt brand til at tiltrække nye medarbejdere.
Jeres brand er hvad jeres nuværende og potentielle kunde tænker på, når de hører jeres navn. Brandet inkluderer de ting, som omverdenen tror om jer, de ting i gør, jeres produkter, hvordan i ser ud og hvordan i agerer.
Sådan bygger KonceptMarketing stærke brands
Enhver brandudvikling bygger på en gennemtestet proces, som sikrer at i når i mål, med det stærkeste mulige brand. Det er vigtigt at ledelsen er involveret i processen, så brandstrategien følger virksomhedens forretningsmål.
Hos KonceptMarketing følger vi en brandingproces, som vi har udviklet igennem mange års arbejde, med hundredevis af kunder.
1. Discover
Hvis virksomheden eller produktet allerede er etableret, tager opgaven udgangspunkt i en brand- og imagemåling. Her interviewer vi ledelse, medarbejdere og et udsnit af nuværende og potentielle kunder. Målingen sikrer at udgangspunktet for strategien er solidt, og at målet er realistisk.
2. Define
På baggrund af målingen definerer vi jeres nuværende brand. Denne proces er ofte overraskende, da de færreste virksomheder er helt klar over, hvordan de opfattes af nuværende og potentielle kunder.
3. Develop
Når brandet er defineret, udarbejdes brandingstrategien. Det er her det største strategiske arbejde ligger, for målet er at skabe en brandposition for jer i markedet, som er unik, og dermed sværere for jeres konkurrenter at kopiere og konkurrere med.
4. Deliver
En strategi er kun noget værd, i det øjeblik den bliver implementeret. Mange bygge-, produktionsvirksomheder og kommuner har ikke medarbejderkompetencerne til at koordinere og implementer den daglige marketing og kommunikationsindsats, der sikrer at det nye brand bliver en succes. Derfor tilbyder vi hos KonceptMarketing at eksekvere brandingstrategien igennem en række taktiske og operationelle fortløbende marketingaktiviteter. Denne ydelse tilbydes, som en del af vores marketing- og PR abonnement.
Værd at vide
Det tager to år at bygge et brand
Branding er en langsigtet strategi. En strategisk beslutning, som kræver ambitioner, en klar strategi og masser af løbende indsatser. Branding tager tid. Vores interne målinger viser at det tager ca. 2 år at bygge et brand. Resultatet er en stærkere markedsposition opbygget gennem en stærk virksomhedsidentitet, høj troværdighed, målrettet markedsføring og masser af synlighed. I bliver kendt for ”det rigtige”, hvilket giver en klar differentiering i forhold til konkurrenter, mere loyale kunder – og ikke mindst en ensartet kommunikation.
Det koster en brandingstrategi
Prisen på en strategi er afhængig af om virksomhedens ambitioner og behov. Der er mange spørgsmål der påvirker prisen, som f.eks. om et brand allerede er etableret, omfang og antal respondenter i brand- og imagemålingen, samt naturligvis om ambitionen for implementeringsniveauet.
En brandingstrategi skal forventes at koste fra 200.000 kr. Mange virksomheder investerer betydeligt mere.
Den efterfølgende implementering igennem KonceptMarketings marketing- og PR abonnement koster fra 19.000 kr. – 40.000 kr./mdr., alt afhængigt af jeres behov. Der kan være muligheder for EU tilskud til arbejdet. Kontakt os, så undersøger vi mulighederne!
Ønsker I at benytte os til en enkelt opgave, så kontakt os for at få et særskilt tilbud.