Vores branding blog

… er stedet hvor vi tænker højt. Igennem vores arbejde med branding og strategisk markedsføring for virksomheder og byer, falder vi ofte over cases og historier, som vi synes er værd at kommentere på. Man kan ikke bygge et brand alene igennem annoncering, men mange virksomheder forsøger alligevel. Det tager mange år og en dedikeret markedsføringsindsats, god service, produkter der leverer hvad de lover, en forståelse for markedet og en professionel brandbygningsindsats at blive – og forblive en success i forbrugernes øjne. Her skriver vi om hvor det går godt, og hvor vi mener at virksomheder misser en mulighed for at bygge et solidt brand.

Læs også om hvordan vi arbejder med brandbuilding og brandingstrategi.

Sådan bygger man et stærkt brand

/
En tretrins guide til brand building i byggebranchen. Af brandingekspert…

Hvordan gør Dansk Byggeri Byggebranchen mere sexet?

/
Dansk Byggeri ønsker brobygning mellem landets skoler og byggebranchens…

Det koster en million og tager 2 år at bygge et brand

/
Mange virksomheder vil gerne være et brand af den simple grund,…

TAXA skal brande sig ud af Uber problematik

/
Deleøkonomien er kommet for at blive. Koncepter som Uber, Airbnb…

Ny undersøgelse: Troværdighed er vigtigere end kvalitet

/
Koncept Marketing har i samarbejde med analysebureauet Enigma…
Flydende målgrupper

Brandingekspertens dybe suk: Flydende målgrupper hitter ikke hos Audi

/
Tiderne med en skarp skårne segmenteringer er forbi. I dag må…
brancheanalyse

Brancheanalyse: Branding af fødevarevirksomheder

/
Koncept Marketing har sammen med analysebureauet Enigma Insight…
Bilka - Mohamedsagen

Mohamedsagen kan styrke BILKAs brand – det kræver kun handling

/
Sagen om Bilkas fyring af kasseassistenten Mohamad Al Jawerheri…
B2B - sociale medier

B2B går på sociale medier

/
B2B virksomheder markedsfører via sociale medier – men har…
hige-effekten

Vil Staunings 100 whisky millioner drukne hige-effekten?

/
Distill Ventures investerer 100 millioner i det vestjyske Stauning…
Markedsføring

Profilbrochuren er død. Markedsføring er gået online.

/
Det er slut med markedsføring på papir. Nu skal virksomhederne…
strategiimplementering

Strategiimplementering: Kun 20% når strategien

/
Kun 20% når virksomhedsstrategien. Kun 3% ved hvordan de gjorde…