Vores branding blog

… er stedet hvor vi tænker højt. Igennem vores arbejde med branding og strategisk markedsføring for virksomheder og byer, falder vi ofte over cases og historier, som vi synes er værd at kommentere på. Man kan ikke bygge et brand alene igennem annoncering, men mange virksomheder forsøger alligevel. Det tager mange år og en dedikeret markedsføringsindsats, god service, produkter der leverer hvad de lover, en forståelse for markedet og en professionel brandbygningsindsats at blive – og forblive en success i forbrugernes øjne. Her skriver vi om hvor det går godt, og hvor vi mener at virksomheder misser en mulighed for at bygge et solidt brand.

Læs også om hvordan vi arbejder med brandbuilding og brandingstrategi.

Brandingtendens #3: Mere employer branding

Fremtiden byder på mere storytelling med fokus på medarbejderen. Mangel…

Brandingtendens #2: Content som reklame

Fremtidens markedsføring er nyheder og information leveret på…

Brandingtendens #1: Mere visuel kommunikation i det digitale mediespind

Visuel kommunikation styrkes i fremtidens branding. Vi begyndte…
Anette Koncept Marketing

DONG skifter navn til Ørsted

Er det nu klogt for DONG Energy at skifte navn til Ørsted? Berlingske…

Content marketing og storytelling er nye kodeord i byggebranchen

Branding er for alvor kommet på dagsordenen hos danske byggevirksomheder.…

Ny Branding tendens: Paradigmeskift fra produkt til oplevelse i dansk detailhandel

Forventningerne til indkøbsoplevelsen vokser hos fremtidens…

Logik & Co: Når personlig branding løfter virksomheden

I tredje afsnit af serien Frihed, Lighed og Tømmerlus om det Københavnske byggefirma Logik & CO ser man et godt eksempel på at personlig branding kan profilere virksomheden.

Logik & CO, afsnit 2: En personlig historie med branding effekt

Temaet var lærlinge i andet afsnit af miniserien Frihed, Lighed og Tømmerlus, der portrætterer det københavnske byggefirma på DR1. Et gængs CSR tema, som er oplagt at score god branding på. - Hvis ellers holdningerne til det at have lærlinge er rigtige, ægte og dybtfølt. Og det er de uden tvivl hos Logik &Co.

Logik & Co: Da de glemte blyantstreger blev til god branding

I DR1's udsendelse: Frihed, lighed og tømmerlus brillierer byggevirksomheden Logik & Co med en stærk CSR-profil. Men første afsnit er også et godt eksempel på, at CSR ikke kan stå alene: Der er EN afgørende sekvens i det første afsnit, som gør, at virksomhedens CSR-profil transformeres til god branding.
Brandingstrategi

Koster en brandingstrategi mange penge?

Brandingstrategien er et kompas for, hvordan vi skal markedsføre os. Uden den bliver vores marketing uden rød tråd. Diverse marketingtiltag risikerer, at blive løsrevet fra virksomhedens strategi og udtrykker måske ikke den helt rigtige identitet og virksomhedsprofil.
Marketing er mange ting

Marketing er mange ting

/
Er marketing nu også mange ting? Er marketing i virkeligheden ikke bare et spørgsmål om at skabe synlighed, differentiering og emotionel commitment?
Trumps valgsejr

Trumps valgsejr: Da patriotismen vandt over det personlige brand. Eller vandt det personlige brand over fornuften?

/
Se på Trumps valgkampagne som markedsføring efter den gamle AIDA-model. Trump er så meget forretningsmand, at han kender til differentieringens magt.