Ekstern marketingafdeling

8 gode grunde til at vælge en ekstern marketingafdeling

Man behøver ikke en stor marketingafdeling for at have en stærk marketingfunktion

Skal dine marketingkroner investeres i en medarbejder med begrænsede kompetencer? Eller vil du hellere have specialister, der sikrer dig den bedst mulige performance? En virksomhed ansætter typisk en marketingmedarbejder, når de bliver omkring 40 medarbejdere. En marketingmedarbejder vil dog altid have sine faglige og personlige begrænsninger. Det ved man godt i ledelsen, og derfor ansætter man ofte generalister. Er du i tvivl om, hvad der vil være bedst for dig og din virksomhed?

PROBLEMET

Problemet med marketinggeneralister er, at de ikke er specialister indenfor de marketingfaglige discipliner, som de sidder med. Én marketingkompetence er derfor ikke nok. Derfor går generalisten ud og hyrer konsulenter ind til specialopgaver. En god idé, men hvad skete der så lige med marketingbudgettet? En anden problemstilling er, at man som virksomhed har brug for marketing længe før man bliver omkring 40 medarbejdere – så hvad gør man lige dér?

LØSNINGEN:

Med et PR- og abonnement hos et bureau, løser du problemet. Du har en fast ansvarlig ankerperson, men specialister til at udføre det arbejde, der kræver specialister. Dine omkostninger er faste og kendte – og du er sikker på en kontinuerlig indsats, fordi en faktura forpligter.

FORDELENE:

Der er flere fordele ved at drive sin marketing via et abonnement, fremfor at ansætte en marketingmedarbejder:

  • Du får altid bedste mand på posten

Vi bruger fast leverandører og kender derfor den faglige kvalitet.

  • Ingen sygedage eller barsel

Med marketing på abonnement mister du ikke arbejdstid på sygedage og barsel. Der bliver altid leveret det aftalte.

  • Ingen ledelsestid på medarbejderudvikling eller utilfredse medarbejdere

Jo flere medarbejdere, jo mere tid skal man bruge på ledelse. I Koncept Marketing er vi vant til at være selvkørende. Vi letter ledelsen i stedet for at belaste dem.

  • Ingen jobskifte!

Folk skifter typisk job hvert andet år. Måske trækker en bedre løn, eller nye muligheder. Det er uheldigt, når man siger, at der går et år, før medarbejderen tjener sin løn ind til virksomheden. Med et marketingabonnement, får du kontinuitet i din marketingfunktion. Vi render inden steder!

  • Faste marketingomkostninger

Økonomisk kender du dine marketingomkostninger, og kan budgettere med dem. Du slipper også for lønkrav og feriepenge. Ingen uforudsete omkostninger og ingen ekstraregninger, uden at det er aftalt.

  • Du betaler ikke for mere end du får

Hvis der kun er 20-25 timers marketingarbejde om ugen, så behøver du ikke tvivle på om det er muligt at finde højtkvalificerede medarbejdere der kan være tilfredse med at arbejde deltid. Med Koncept Marketing kan du få lige det antal timer og den indsats du ønsker.

  • Når det brænder

Én af de helt store fordele ved at ansatte en virksomhed frem for én generalist er, at når der virkelig er tryk på og deadlines kommer lige efter hinanden og det arbejde der skal udføres kræver mere end én ansat. Som kunde hos Koncept Marketing hengiver vi alle de nødvendige ressourcer til en given opgave og kan dermed håndtere tidspressede situationer bedst muligt.

  • Vi udvikler virksomheden

Hos Koncept Marketing lever vi af langvarige kunderelationer. Vi har arbejdet for vores kunder i mange år og udvikler deres markedsposition over tid. Med et marketingabonnement, er vi din faste marketingpartner gennem mange år.

Læs mere om marketing på abonnement her.