Anette Koncept Marketing

Hvad skal til for at blive et brand?

Branding er en langsigtet strategi, der fremtidssikrer din virksomhed.
Virksomheder, der vælger at investere i branding gør det af flere grunde:

  • De vil have de bedste medarbejdere.
  • De vil være top of mind hos kunderne.
  • De vil have et troværdigt image.
  • De vil fastholde kunder.
  • De vil skabe den tryghed der gør, at kunderne vælger dem fremfor deres konkurrenter.

Men der er 3 basale forhold som skal være tilstede, hvis man vil lykkes med sin brandingstrategi:

  1. Ledelsen skal gå forrest, være ambitiøse og have en vision for virksomheden
  2. Virksomheden skal have en positiv og forandringsvillig kultur.
  3. Ledelsen skal have mod til at investere i fremtiden gennem kontinuerlige marketingindsatser, der øger kendskabsgraden og styrker synligheden på online platforme.

Disse tre betingelser gør, at en virksomheds brandingstrategi rent faktisk lykkes og får en mærkbar effekt.

Man behøver altså ikke som sådan en skarp differentieringsfaktor for at igangsætte en brandingstrategi. Den vil blive defineret og kommunikeret igennem brandingprocessen som består af 4 trin:

  • Discover– Analyse af det nuværende brand.
  • Define – Definition af brandets identitet
  • Develop– Hvordan styrker vi brandet operationelt?
  • Deliver – Eksekvering af marketingtiltag

Læs mere om brandingprocessen her: http://www.konceptmarketing.dk/branding-og-brandbuilding/