Brandingtendens #9: Branding og bæredygtigt byggeri

Bæredygtigt byggeri er sat på den politiske dagsorden, men det kniber med at implementere de gode tanker i en traditionsbundet og prispresset branche.

Energibesparelser og grønne byggematerialer vil derfor være vigtig storytelling i fremtiden og et grundlæggende tema, som vil præge branchen og virksomhedernes branding.

Producenter af bæredygtige byggematerialer vil blive nødsaget til at markedsføre sig massivt, hvis drømmen om mere byggeri med cirkulær økonomi skal indfries. Og når det sker, vil de eksisterende leverandørers virksomhedsbrands blive udfordret.

I takt med at de bæredygtige produkter falder i pris, skal virksomhedens brand sikre, at ordren kommer i hus hos de etablerede spillere på markedet.

Tip: Hvis du arbejder med bæredygtigt byggeri, så find de store marketingbudgetter frem. Virksomhederne, der kommer først, vil være et skridt foran alle andre, efterhånden som tendensen og efterspørgslen på grønt byggeri stiger.