Brandingtendens #7: Mere produktbranding

Mere prefab og modularbyggeri vil udfordre markedets gængse byggematerialer. Det vil gøre produktbranding mere relevant end nogensinde før.

Øget prispres giver grobund for flere nye materialekoncepter og præfabrikerede produkter. De nye spillere får brug for fuldt fokus på deres virksomhedsidentitet, deres produktbrands og den differentering, der er deres eksistensberettigelse. Deres investeringer i brandingstrategier vil være afgørende for deres succes.

Branchen er tranditionsbundet på godt og ondt og absorberer kun modvilligt og langsomt nye materialer og byggemetoder. Det vil kun være ganske få, der har ressourcer og mod til at investere i den massive markedsføring og branding, der skal til for at vinde markedet. Men dem, der gør det, vil være et skridt foran.

Markedsføring af referencer og dokumentation vil være nøgleordet, når traditionelle metoder udfordres med produkter, der højner kvaliteten, forkorter byggetiden og holder projektomkostningerne nede. De eksisterende leverandører bliver udfordret på deres branding i takt med, at nye koncepter vinder frem. En stærk branding kan sikre dem den nødvendige kundeloyalitet i et mere konkurrencepræget marked.

Tip: Lav en platform for branding af alle nye produkter. Den vil strømline markedskommunikationen og hjælpe til en hurtigere markedspenetrering.