Brandingtendens #10: Mere teknologi i virksomhedens branding

BIM, virtual reality og droner. Maskiner og robotter hører ikke fremtiden til. De er her allerede og tilbyder virksomheder en unik profileringsmulighed i deres brandingstrategi.

Teknologisk stærke virksomheder vil altid være et skridt foran. Det gælder nu bare om at huske at profilere sig på teknologien og gøre moderne teknologi til en del af virksomhedens brandidentitet. Udfordringen vil være at holde fokus på værdien af teknologien, altså på kundeoplevelsen og ”What’s in it for me” fremfor på teknologien i sig selv.

Bidrager teknologien til vidensdeling, der minimerer fejl? Ligger fordelen i optimering af byggetiden? Eller måske i dokumentationen, når behovet for data stiger? Teknologi kan være en vigtig del af virksomhedens branding. Men teknologi er som budskab ikke nok. Det skal være vedkommende for din målgruppe for at være interessant.

Tip: Er brug af moderne teknologi en vigtig del af virksomhedens branding, så lav en kommunikationsplatform, der fastslår teknologiens værdi for din kunde. På den måde kan du styrke og ensrette din markedskommunikation, som bliver mere værdibaseret end produktbaseret. Det vil gøre den meget mere vedkommende.