Logik & Co: Da de glemte blyantstreger blev til god branding

I DR1’s udsendelse: Frihed, lighed og tømmerlus brillierer byggevirksomheden Logik & C0 med en stærk CSR-profil. Men første afsnit er også et godt eksempel på, at CSR ikke kan stå alene. 

I dokumentarserien brillierer byggefirmaet Logik &Co med en fremragende CSR-profil. Men der er EN afgørende sekvens i det første afsnit, som gør, at virksomhedens CSR-profil transformeres til god branding. Det er sekvensen, hvor den daglige leder Balder Johansen pointerer, at de blyantstreger, som hans medarbejdere har efterladt sig, burde være visket væk. Selvom der gentagende gange i udsendelsen bliver pointeret, at medarbejderne trods en broget skare alle er dygtige håndværkere, er det sekvensen med blyantstregerne, som gør, at udsendelsen bliver mere end underholdning men også god branding. Sekvensen bliver afgørende, fordi Balder Johansen her viser, at man over for den brogede skare af medarbejdere har fuldt fokus på kvaliteten. I sekvensen med blyantstregerne beviser han, at man i virksomheden selv i mindste detalje lever OG leverer sit brand. På den måde bliver blyantstregerne det afgørende, der transformerer udsendelsen, der næsten synes at være en hybrid mellem dokumentar og reality TV, sig til god branding. Tillykke til Logik & Co!
Vil du læse mere om branding indenfor byggebranchen?